تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/03/12 - 17:21
کد خبر: 131091

در نشست خبری «دانشجویان و خط راستین امام» مطرح شد؛

تحلیل نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی از اندیشه‌های امام(ره)

تحلیل نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی از اندیشه‌های امام(ره)

در این نشست خبری علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت، ابوالفضل شفیعی دبیر واحد آوزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، روح الله نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و مجتبی ثابتی نماینده بسیج دانشجویی حضور داشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با عنوان «دانشجویان خط راستین امام» صبح امروزدر مجتمع 13 آبان برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست خبری علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت، ابوالفضل شفیعی دبیر واحد آوزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، روح الله نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و مجتبی ثابتی نماینده بسیج دانشجویی حضور داشتند.

سخنان دانشجویان عضو اتحادیه های دانشجویی در ذیل می آید:

 *امام خمینی(ره) با پُتک جمهوریت بر فرق لیبرال دموکراسی شرق و غرب کوبید/ سیلی‌خوردگان انقلاب در کاخ‌ها زندگی نمی‌کنند
نماینده بسیج دانشجویی گفت: باید موضع مسئولان ما در مقابل غرب و منتقدین مشخص شود و بدانند که سیلی‌خوردگان انقلاب در کاخ‌ها زندگی نمی‌کنند.

در این نشست مجتبی ثابتی، نماینده بسیج دانشجویی گفت: به جاست اگر ۱۴ خرداد را روز اندوه ملت ایران بدانیم روزی که پیر و مراد در پیشینه تاریخ ما دار فانی را وداع گفت اما با این حال امام در قلب ما حضور و جایگاهی والا دارد، اندیشه سیاسی امام فقط در جغرافیایی سیاسی ایران تعریف نمی‌شود دنیا به این نتیجه رسیده است که نسخه نهایی مدیریت جهانی توسط بلوک شرق و غرب نمی‌گنجد سوسیالیست‌ها داعیه اداره جهان را داشتند نتوانستند به عقاید خود پایبند باشند و اندیشمندان همان مکاتب که امروز در لوای پست مدرنیسم بعد از سالیان زیاد، شاید نه با ادبیات امام که رویشان نمی‌شوند آن را به کار گیرند اما به نوعی دیگر و با ادبیاتی متفاوت مشکل جهان امروز را نبود معنویت تلقی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: همه کسانی که ادعای روشنفکری دارند انواع ایسم ها در پیله‌های به سر می‌برند که امام قبل از تولد آنان را مُلغی کرده بود و سال‌ها طول می‌کشد که به فهوای کلام امام خمینی (ره) پی ببرند، آنچه که امروز غرب می‌گوید گزاره‌هایی است که امام آن را مکتوب کرده بود و آنان تازه به سیاست‌های کثیف خود پی می‌برند.

نماینده بسیج دانشجویی در این نشست خبری با بیان اینکه امروز سرافرازترین ملت دنیا ایران است و توانست هیمنه دو قطب شرق و غرب را به واسطه امام خمینی (ره) در هم بریزد، تصریح کرد: در مسیری که در طول تاریخ گذر کردیم تلاقی شرق و غرب را ندیدیم و فقط یک جا این اتفاق افتاد که آن هم فرهنگ راستین امام بود. کشورهای پوشالی که حاضر نبودند بر سر یک میز مشترک بنشینند امروز برای مغلوب کردن جمهوری اسلامی برای خود هدف تعیین می‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند و این موضوع را ملت ما بارها درک کرده است و از این موضوع زخم خورده است.

امام خمینی(ره) توانست پتک جمهوریت معنویت‌گرا و اسلامی را بر فرق لیبرال دموکراسی شرق و غرب بکوبد

ثابتی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) توانست پتک جمهوریت معنویت‌گرا و اسلامی را بر فرق لیبرال دموکراسی شرق و غرب بکوبد، خاطرنشان کرد: بعد از ۳۵ سال خروجی انقلاب اسلامی و الطاف خداوند را می‌بینیم اینکه برخی تحرکات به نام اسلام صورت می‌گیرد و عده‌ای می‌خواهند اندیشه امام را در حاشیه ببینند اما اندیشه امام امروز در تار و پود دنیای کنونی از آمریکای لاتین تا خود خیابان‌های سرمایه‌داری آمریکا قیمت یافته است امروز مبارزه با استکبار و استضعاف را در قلب آمریکا می‌بینید.

وی ادامه داد: اکنون مشخص‌شده که اعتماد به غرب چه برآیندی دارد، به‌عنوان مثال بعد از ۳۴ سال انقلاب در مصر با پشتوانه اسلام‌خواهی صورت می‌گیرد عده‌ای ارزش این موضوع را نمی‌دانند و این افراد اسلام‌گرا به زندان می‌روند اما در ایران اعتماد به امام و اسلام‌خواهی جزء نتیجه مثبت و الهی نخواهد داشت.

نماینده بسیج دانشجویی با بیان اینکه اندیشه امام خمینی ورای جغرافیایی سرزمین ایران است، اظهار کرد: امام (ره) اسلام را در منطقه ژئوپولتیکی ایران تعریف نکرده است و این‌گونه نیست که نسبت به ملت‌های مستضعف بی اعتنا باشیم وظیفه ما مبارزه با ظلم است و انقلاب در کل دنیا و نه انقلاب در سرزمین خاص مدنظر است، دنیا به کوچک‌ترین تحرکات ایران نگاه می‌کند که این ناشی از اندیشه‌های امام (ره) است و این موضوع مترصد از اندیشه مترقی ولایت‌فقیه است.

وی در ادامه افزود: بارزترین ملاکی که امام تعریف کرده است مبارزه با شرق و غرب بود و نه مدلی که در آن انسان‌محور قرار گیرد نه مدلی که در شرق وجود داشت یعنی مدل «کمون» و اشتباه فاحشی که در زمینه عدالت داشتند نمی‌توانست کارساز باشد اما نسخه‌ای که امام تعریف کرد جزء جمهوری اسلامی ایران نبود که نتیجه آن را در ۱۲ فروردین ۵۸ مشخص شد و در این زمینه هیچ مکتبی در دنیا تجربه حضور ۹۸ درصدی مردم را به خود ندیده است پس مدعیان دموکراسی بگویند انتخابات آنان با چه حداکثری محقق می‌شود و جمهوریت آنان با چه معیارهایی سنجیده می‌شود پس جهان معیارهای لیبرال دموکراسی را برای خود تعریف کند تا به اشتباهات خود پی ببرد.

امام خمینی با مدیریت الهی توانست معنای توان جمهوریت را به دنیا نشان دهد

ثابتی با بیان اینکه عنصر اصلی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن بود گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران مردمی که با جان فشانی حاضر بودند به اهداف خود برسند و با توجه به جایگاه امام این مسیر را ادامه دهند اما این جایگاه امام را هیچ‌گاه نمی‌توان خارج از اراده الهی دانست و با مدیریت الهی که امام داشت، توانست نقش مردم را در جامعه متبلور کند و معنای توان جمهوریت را به دنیا نشان دهد، هیچ نظامی از منظری که ایران در میدان عمل نشان داد توان تعریف دموکراسی را ندارد.

وی ادامه داد: تناسب امام با مردم تناسب نژاد و مسلک نبود، تناسب ایدئولوژیک بود امروزه کسانی می‌توانند توان تبعیت از امام را داشته باشند که با ایدئولوژیک آنان متناسب باشند حتی اگر عده‌ای در نزدیکی امام نیز بوده‌اند اما مرامنامه و مسلک امام را ندارند باید اندیشه امام را بازخوانی کنند زیرا امام با علم به زمان بود نه مکان، هرکسی توانست اندیشه عقیدتی امام را جامعه عمل بپوشاند پیرو مکتب امام است حتی اگر عده‌ای در جماران باشند اما مباحث را خلط کنند پیرو امام نیستند.

ما رابطه ایدئولوژیک با امام خمینی را رابطه پدری می دانیم

ثابتی در ادامه تصریح کرد: در حوادث سال ۸۸ چه کسانی جمهوری اسلامی را لگدمال کردند؟ و کسانی خواست عمومی مردم را نادیده گرفتند چه نسبتی با مکتب امام دارند؛ امام شاه واژه‌هایی را درباره ولایت مطلقه فقیه تعریف کردند باید تعریف این افراد از ولایت‌فقیه مشخص شود، خوشبختانه جامعه امروز ایران آزاداندیش است و بسیاری از خانواده‌ها تحصیلات آکادمیک وجود دارد اگر بخواهیم امام را در دهه ۵۰ تعریف کنیم بازخوانی امام به سادگی هر چه تمام‌تر مشخص می‌شود اما باید بدانیم که نگاه امام به مسائل سیاسی تعامل انقلاب اسلامی بود تا اینکه بخواهد تقابل باشد ما پیروان مکتب امام و رهبری هستیم که راه پیشرفت انقلاب را راه تعامل انقلابی می‌داند ما رابطه ایدئولوژیک را رابطه پدری می‌دانیم نه رابطه نسبی را.

نماینده بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: امروز بسیار از زبان عده‌ای از اطرافیان امام خمینی (ره) شنیده می‌شود که چرا مثلاً مرگ بر آمریکا گفتید اما حدود الهی باید نسبت به کسانی که به جمهوری اسلامی دهن‌کجی کرده‌اند پیاده شود ما باید جایگاه غرب را بشناسیم در این زمینه تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی، قوه قضائیه باید تعریف کارگزاری اسلام را بدانند.

سیلی خوردگان انقلاب در کاخ ها زندگی نمی کنند

وی با انتقاد از سخنانی مبنی بر بی‌سواد دانستن منتقدان اظهار کرد: اخیراً ادبیات سیاسی رواج پیدا کرده که عده‌ای را نادان، کم‌سواد یا بی‌سواد خطاب می‌شوند و کجا در قاموس امام خمینی (ره) این مسئله وجود داشت ما باید بدانیم کجای پازل‌ها قرار می‌گیریم و موضع ما در مقابل غرب و منتقدین باید مشخص شود، همچنین باید بدانیم که سیلی خوردگان انقلاب در کاخ‌ها زندگی نمی‌کنند.

مسئولانی که امروز در اریکه قدرت قرار دارند مال خود و دارایی‌های خود را مشخص کنند، همچنین بگویند که مردم در کجای تعریف سیاسی برخی از مسئولان قرار دارند اگر امام توانست، امامی کند و مقام معظم رهبری می‌تواند رهبری کند به خاطر منش خود آنان است باید مشخص شود که مسئولان و فرزندان آنان چه می‌کنند و باید ارزیابی مشخصی از عملکرد دو گانه برخی شخصیت‌های سیاسی صورت گیرد.

*خط امامی بودن معنای تفسیر به رأی اندیشه‌های امام را نمی‌دهد/ تأکید امام(ره) بر خوداتکایی

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) پیرامون خودباوری و خوداتکایی برای حل مشکلات کشور گفت: خط امامی بودن بدین معنا نیست که ما اندیشه‌های امام(ره) را به نفع خودمان تفسیر کنیم.

علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در نشست تشکل‌های دانشجویی با عنوان «دانشجویان و خط راستین امام(ره)»‌ که ظهر امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: آیا خط امامی بودن تنها به ادعا است و یا اینکه با اجرای فرامین و اندیشه‌های امام(ره) حاصل می‌شود. عده‌ای که برچست افراطی‌گری را به ما می‌زنند آیا بدین‌ معنی است که ما از خط امام(ع) دفاع نکنیم و یا اینکه خط امام(ره) را طبق سلایق آنان تفسیر کنیم. در حالیکه خط امامی بودن به معنای تفسیر به رأی اندیشه‌های امام خمینی(ره) نیست.

وی با تأکید بر اینکه ادامه دهنده راه انقلاب و اندیشه‌های امام(ره) در حال حاضر مقام معظم رهبری هستند، گفت: افرادی که ادعای در خط امام(ره) بودن را دارند باید در این خصوص نظرشان را بگویند که مگر امام امت در حال حاضر مقام معظم رهبری نیستند. البته اینان سخنی در اینباره نمی‌گویند.

این فعال دانشجویی با اشاره به نگاه حضرت امام(ره) به دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که دانشگاه اسلامی و تحول‌آفرین باید از شرق و غرب رویگردان باشد، حال آیا این وضعیت در دانشگاه‌های ما وجود دارد. متأسفانه ما شاهد این هستیم که عزم جدی برای تغییر چنین وضعیتی در بین بعضی مسئولان وجود ندارد.

بیانی تصریح کرد: خواست امام(ره) از دانشجویان این است که جدای از هرگونه جریانات و گروه‌های سیاسی برای آرمان‌های انقلاب تلاش کنند، مگر دانشجویی که در سالگرد انتخاب شدن فلان رئیس‌جمهور بیانیه می‌دهد خط امامی است؟‌ که البته بزرگترین آفت برای جمهوری اسلامی نیز همین وضعیت است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت، پیرامون نظر امام (ره) درباره رابطه با آمریکا نیز گفت: عده‌ای سخنانی را به امام(ره) نسبت دادند با این مضمون که امام(ره) هم موافق رابطه با آمریکا بودند که ما در اینباره جز اینکه بگوییم تحریف سخنان امام(ره) صورت گرفته است، چیز دیگری نمی‌توانیم بگوییم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام(ره) در سال 57 برای به قدرت رسیدن انقلاب نکردند بلکه برای رساندن مردم به بهشت و اجرای احکام الهی اقدام کردند،‌آیا اسلام امر به معروف و نهی از منکر را مطرح نکرده است؟

بیانی در پایان با اشاره به ویژگی‌های خط امامی بودن گفت: خط امام، خودباوری و خوداتکایی است، این نیست که تمام مشکلات کشور را به خارج گره بزنیم. برخی سعی دارند به مردم القاء کنند که تنها با روابط خارجی مشکلات داخلی حل می‌شود که این آدرس غلطی است که به مردم می‌دهند.

*کسانی که از فراموشی سخنان امام دم می‌زنند به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند

روح‌الله نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در نشست تشکل‌های دانشجویی با موضوع «دانشجویان و خط راستین امام» که ظهر امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: فهم خط راستین امام (ره) کار سختی نیست، چراکه پیام‌های ایشان به روشنی قابل فهم است و اعتقاد، تمرکز و توجه به اندیشه‌های امام (ره) با نگاه جهادی برای به اجرا درآوردن آنها نیاز است.

وی با اشاره به رونق داشتن بازار خط امامی افزود: جای شکر دارد هر کسی که می‌خواهد جایگاهی در میان مردم چه ظاهری و چه باطنی پیدا کند، صحبت از خط امام می‌کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور خاطرنشان کرد: عده‌ای سخن از به موزه سپردن آرا و اندیشه‌های امام (ره) می‌گفتند، اما حال خودشان را باید در زباله‌دان تاریخ جست و این اندیشه‌های امام است که هنوز زنده است.

نجابت با اشاره به سیره عملی امام (ره) تصریح کرد: این اصل قرآنی که در سیره عملی امام قابل مشاهده بود آیه اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم بود، ما شاهدیم که در جای جای اندیشه امام استکبارستیزی بدون رو دربایستی وجود دارد البته در کنار آن امام با مردم خود و همراه آنها بود و ما نباید در این خصوص سوءبرداشت کنیم.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در پایان سخنان خود پیرامون پیام معروف امام در پذیرش قطعنامه ادامه داد: ‌امام در آن زمان فرمودند که جهان تشنه فرهنگ اسلام است و جهانخواران توقع دارند که ما شکستن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را مشاهده بکنیم و هشدار ندهیم در حالیکه این وظیفه جمهوری است که در سراسر جهان فریاد بزند که ای خفتگان بیدار شوید.

 نباید به بهای ژست دموکراتیک شاخصه‌های انقلاب را زیرپا بگذاریم / در کلام امام دولت اسلامی مجری احکام دینی است

نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کسی نمی تواند بگوید که ما دین دولتی و یا دولت دینی نداریم در کلام امام خمینی(ره) دولت اسلامی مجری احکام دینی است.

در نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با عنوان «دانشجویان خط راستین امام» که صبح امروز در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد ابوالفضل شفیعی، دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با بیان اینکه امیدواریم از عواید عبادی ماه شعبان استفاده حداکثری را ببریم گفت: سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را تسلیت عرض می‌کنم و از همه ملت در هر سن و شغلی دعوت می‌کنیم تا در روز ۱۴ خرداد در حرم امام خمینی(ره) حاضر شده و تجدید میثاق ملی با امام راحل داشته باشند.

وی با طرح این پرسش که خصوصیت انقلاب اسلامی که رهبری امام خمینی تحقق پیدا کرد، چه بود، خاطرنشان کرد: شکل و اندیشه امام خمینی(ره) باعث شد انقلاب بیمه شود و امام اراده قاطع بر حاکمیت دین خدا داشت و اندیشه امام خمینی(ره) هدف نهایی را باید تحقق کامل به اهداف الهی بنامیم که ایشان پس از توکل به خدا بر نیروی مردمی تکیه کرد زیرا امام اسلامیت را با مردم می‌خواست و در اندیشه امام اسلام بدون مردم و مردم بدون امام وجود ندارد و این باعث رأی مردم به جمهوری اسلامی بود.

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی با اشاره به اینکه خط امام خمینی، خط استقلال نه شرقی و نه غربی بود، تصریح کرد: در اقتصاد، فرهنگ، در دانشگاه، در تربیت فرزندان باید سبک زندگی نه شرقی و نه غربی نمود پیدا کند.

امام خمینی بیداری بخش جنبش دانشجویی بود

وی در ادامه تأکید کرد: رهبری فرزانه و عابدانه امام خمینی (ره) منش دیگری بود که همه را جذب خود می‌کرد در گذشته گروه‌های بسیاری وجود داشتند اما امام (ره) این ظرفیت را داشت که همه را در زیر پرچم «لا اله الا الله» جمع کند صدق و صفای امام خمینی (ره) و منش خالصانه وی از هرگونه سازش با دشمن ممانعت می‌کرد، خلوص امام (ره) باعث می‌شد که به موقع تشویق و یا برخورد کند مجموعه دانشجویی با دست امام خمینی (ره) بیدار شد که باید مطالبه اساسی داشته باشد که آن خط امام است و باید بدانیم که خط امام مصادره پذیر نیست.

شفیعی ادامه داد: خط امام تحریف شدنی نیست و با زور و فشار کسی نمی‌تواند خط امام را بگیرد زیرا خط امام قابل معامله، پلمپ و مذاکره نیست و خط امام برد ما و باخت دشمن محسوب می‌شود، خط امام در مواجهه با دشمن باید دنبال شود زیرا ما منافع مشترکی را با استکبار نداریم و خط امام خردمندانه است و عزتمندانه از ما می‌خواهد تا جلوی دشمن سر خم نکنیم.

نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشجویان در این نشست گفت: درفتنه 88 عده ای سخنان امام را با خاطره و تفسیر مطرح کرده و خط امام را تأویل نمودند اما خط امام به برکت یادگار ایشان حاج احمد خمینی بیان شده است و تفسیر و تبیین خط امام فقط از طریق مقام معظم رهبری قابل پذیرش است، تنها مفسر رهبری عظیم الشان هستند و ایشان می‌توانند در همه شئون سیاسی و اجتماعی خط امام را تفسیر کنند در اولین سالگرد ارتحال امام رهبری پیامی را دادند که می‌توان نام آن را منشور انقلاب گذاشت و بر اساس آن حرکت کرد.

وی درباره توصیه مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: شناخت لایه جریان دشمن حائز اهمیت است، ملت‌ها و آحاد جهان با ما دوست هستند اگر کشورهای معدود استکباری سخنانی مخالف منش امام را بیان می‌کنند؛ وظیفه جنبش دانشجویی و رسانه‌ها است که سخنان امام را انعکاس دهند ما از ابتدای انقلاب تاکنون در انزوا نبوده‌ایم و روند انزوا در استکبار جهانی آغاز شده است.

شفیعی تأکید کرد: نکته‌ای که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند این است که ما در دوران بشارت و نذارت بلکه در دوران امامت هستیم، امام خمینی راه دولت و تعریف انقلاب اسلامی را در منظومه خود نگاشته است کسی نمی‌تواند بگوید ما دین دولتی و دولت دینی نداریم در کلام امام دولت اسلامی بیان شده است که این دولت هم بشیر، نذیر و مجری احکام اسلامی همچنین متضمن احکام اسلامی است.

نباید به بهای ژست دموکراتیک شاخصه های انقلاب اسلامی را زیرپا بگذاریم

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی در پایان اظهار کرد: دولت اسلامی حامی حقوق مظلومان عالم است و این عین کلام امام خمینی (ره) است که دولت اسلامی وظیفه برخورد و تشویق را نیز دارد در این زمینه باید مسئولان دولتی و مجلس به بند میم وصیت‌نامه امام مراجعه کنند و مسئولان باید بدانند که نباید به بهای ژست دموکراتیک شاخصه‌های انقلاب اسلامی را زیر پا بگذاریم.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top